دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

پلي اميد و ليست قيمت آهن ها

خريد و فروش پلاستيك هاي ABS

۳ بازديد

قيمت پلي آميد: پلي آميد كه به اصطلاح آن را نايلون نيز مي ناميم و آن را بيشتر با اين نام مي شناسيم، يكي از پركاربرد ترين ترموپلاستيك هاي مهندسي شده است كه كاربرد هاي بسيار زيادي در صنعت خودرو سازي و صنايع ديگر دارد. همانطور كه مي دانيد، بسياري از افراد كيسه هاي پلاستيكي را نايلون مي نامند. اين كيسه هاي پلاستيكي از پلي آميد 6 توليد مي شوند و به جز توليد كيسه هاي پلاستيكي در توليد روكش هايي كه هوا از آن عبور نمي كند براي بسته بندي سوسيس، كالباس يا مواد غذايي مختلف، نيز كاربرد فراوان دارند.

براي معرفي بسياري از خواص پلي آميد هاي PA6 و PA66 مي توان گفت كه اين مواد از استحكام و مقاومت بالاي كششي و مكانيكي برخوردارند و در گريد هاي مختلفي توليد مي شوند كه در برخي از آنها گريد هاي تقويت شده، الياف شيشه اي دارد. توازني ميان استحكام و ضربه پذيري دارند و دماي كاربري بالا كه بسته به گريد مورد نظر تا 250 درجه سانتي گراد نيز مي رسد. خواص الكتريكي و شعله پذيري مناسب كه در گريد هاي FRV0 مي باشد و اين خاصيت را تقويت مي بخشد.

در ادامه اين مطلب در وب سايت ثامن تجارت، قصد داريم تا شما را به طور كامل با اين محصول پر كاربرد آشنا كنيم.

ساختار شيميايي پلي آميد 66جرم مولكولي الياف نايلون، نزديك به 13000 تا 15000 گرم بر مول است در حالي كه براي توليد قطعات، جرم مولكولي پلي آميد بيشتر از 24000 مي شود. مقاومت پلي آميد در برابر حلال ها نيز بسيار خوب است و در برابر حلال هاي نفتي و حلال هاي اليفاتيك از خود مقاومت بسيار خوب نشان مي دهند ولي به شدت تحت تاثير اسيد هاي معدني غليظ در دماي اتاق و قليا ها در دماي بالا قرار مي گيرند. تنها موادي كه توانايي حل كردن و تخريب شيميايي پلي آميد 66 را دارند، فنل ها، كرزول، اسيد و فرميك و اسيد هاي قوي هستند.

ساختار شيميايي پلي آميد

خواص پلي آميد PA6 و PA66

پلي آميد در ابتدا به صورت الياف مصنوعي وارد بازار شده است. انواع مختلف پلي آميد مثل پلي آميد 6، پلي آميد 66 و انواع و گريد هاي ديگر اين پليمر وجود دارند كه هر كدام، كاربرد هاي مختلفي دارند. اين پليمر ها اغلب به صورت گرانول شيري رنگ به وسيله دستگاه هاي تزريق فشاري، دمشي و اكسترود تشكيل و توليد مي شوند و به بازار عرضه مي گردند.

با توجه به نوع كاربرد در كامپاند هاي پلي آميدي از پايدار كننده هاي حرارتي و نوري، نرم كننده ها، ضد حريق ها و با استفاده از الاستومر ها، براي چرقمگي هر چه بيشتر استفاده مي شوند. از پلي آميد ها براي توليد چرخ دنده هاي پلي آميدي نيز استفاده مي شود كه در صنايع مختلف، كاربرد هاي فراواني دارند.

انواع مختلف نايلون 66

نايلون 66 در بردارنده مجموعه اي از خواص عالي است و توانايي مورد استفاده قرار گرفتن در مصارف بسيار و فرآيند هاي متنوعي را داراست كه اين امر مستلزم ساخت گونه هاي گوناگوني از سوي شركت هاي توليد كننده اين پليمر است. اما پلي آميد 66 را به 6 گروه مختلف هموپليمر، كوپليمر، آلياژ، بهبود يافته، پر شده و تقويت شده تقسيم مي كنند. اين پليمر در گونه هاي متعددي توليد مي شود كه هر كدام از آنها در يكي از 6 گروه بالا قرار مي گيرند و به نسبت هاي وزني 10%، 15%، 20% 30%، 33%، 40%، 50% و 60% توليد مي شوند.

قيمت پلي آميد 66

قيمت كوپلينگ پلي آميد PA66 و PA6 در بازار

قيمت توليد محصولات پلي آميد 66 به صورت قالب ريزي تزريقي براي ساخت انواع لوله، پروفيل، شلنگ خودكار مورد استفاده قرار مي گيرند. سايت ثامن تجارت؛ يكي از بزرگ ترين مراجع فروش اينترنتي محصولات فولادي و آهني و همچنين محصولات پليمري است و شما مي توانيد انواع پليمر ها يا محصولات فولادي مختلف كه در صنايع مختلف كاربرد دارند را از سايت ما خريداري كنيد. شما مي توانيد براي خريد پلي آميد 66 نيز به وب سايت ثامن تجارت مراجعه كنيد و مقدار مورد نياز خود، پلي آميد را با مناسب ترين قيمت خريداري كنيد.

كاربرد نايلون در صنايع مختلف

صنايع خودرو سازي

با در نظر گرفتن فرآيند پذيري، مقاومت حرارتي و شيميايي خوب پلي آميد و همچنين انعطاف بالاي آنها در طراحي؛ مخصوصا پلي آميد هاي 66، اين مواد را به عنوان يكي از بهترين جايگزين ها براي قطعات فلزي در فضاي موتور شناخته مي شوند و معمولا نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. به دليل خواص مكانيكي ويژه اي كه دارند نيز مثل سختي، مقاومت به خزش و چند ويژگي ديگر، در طراحي قطعات خودرويي و همچنين در توليد كمربند هاي ايمني كاربرد دارند.

تفلون چيست؟

پلي تترافلوئورواتيلن يا به اصطلاح شناخته شده تر تفلون كه به اختصار به آن PTFE نيز گفته مي شود، يك فلوئورپليمر مصنوعي يا سنتتيك است كه توسط فرمول شيميايي تترافلوئورواتيلن توليد مي شود و در موارد زيادي از آن استفاده مي شود. اين ماده كه متعلق به شركت Chemours است؛ با نام تجاري Syncolon نيز شناخته مي شود كه متعلق به شركت Synco Chemical Corporation است. به نوع خاصي از اين ماده تفلون بكر (Virgin Teflon) مي گويند. اين يعني كه تفلون اصل است و هيچ مواد بازيافتي در توليد آن استفاده نشده است زيرا براي توليد تفلون گاهي و براي درصد بسيار پاييني از مواد بازيافتي استفاده مي شود تا به طبيعت نيز آسيب جدي وارد نشود. تفلون بكر توسط سازمان غذا و داروي آمريكا تاييد شده و در صنايع داروسازي يا غذايي از آن استفاده زيادي مي شود.

قيمت روز ورق تفلون خالص

قيمت تفلون خالص PTFE، در سايت ثامن تجارت بر اساس نرخ روز محاسبه ميشود. شما ميتوانيد انواع ورق تفلون تراشكاري، گلاس، گرافيك و... را به صورت آنلاين از مركز فروش آهن آلات ثامن تجارت سفارش دهيد. ورق تفلون خالص PTFE، كابرد بسيار زيادي در صنعت، ساختمان سازي و مصارفي كه تحت فشار بالا انجام ميشود، دارد. قيمت ميلگرد تفلون ptfe  بر اساس بروز ترين هزينه هاي مصرفي تعيين ميشود. ورق تفلون PTFE بر اساس بالاترين كيفيت و كارايي ارائه ميشود. سايت ثامن تجارت، يكي از بهترين مراكز خريد و فروش ورق تفلون خالص با قيمت مناسب مي باشد. اطلاع از قيمت روز ورق تفلون مي تواند در هنگام خريد ميلگرد تفلون ptfe به مشتريان كمك زيادي كند.

ورق خالص PTFE چيست؟

تفلون خالص داراي مشخصات پايه پلي تترا فلئورو اتيلن مي باشد؛ و به صورت طبيعي به رنگ سفيد يخچالي در بازار موجود مي باشد. تفلون خالص داراي پايين ترين ضريب سايش در بين همه ي پليمرها مي باشد و ايده آل براي مصارفي است كه امكان روانكاري در آنجا به خوبي وجود ندارد؛ و يا اصلا امكان پذير نيست. تفلون خالص داراي رنج گسترده تحمل حرارتي در ميان پلاستيك ها است كه از 260- الي 260+ متغيير است. تفلون خالص بهترين عملكرد را در صنايع برودتي دارد به طوري كه هيچ گونه شكستي از خود نشان نمي دهد. تفلون ويرجين يا خالص داراي مشخصه آب بند خيلي عالي مي باشد، تفلون خالص قابل اشتعال نبوده مگر در اكسيژن بيش از 94% در محيط ، تفلون خالص عايق الكتريكي بسيار خوبي است. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه با سايت ثامن تجارت همراه باشيد.

انواع مختلف تفلون

PTFE خالص

PTFE الياف شيشه 15 %

PTFE برنز 40%

PTFE برنز 25%

PTFE كربن 25%

PTFE گرافيت 15%

PTFE كربوگرافيت 35%

پكينگ

ساير تفلون هاي تقويت شده

آشنايي با ptfe

ويژگي هاي تفلون نسوز PTFE

تفلون نسوز پي تي اف اي (P.T.F.E)، كه با نام كامل شيميايي پلي تترا فلورواتيلن شناخته ميشود. از خواص بسيار مهم ورق ميلگرد تفلون مي توان به نچسب بودن، داشتن ضريب اصطكاك پايين، عايق بسيار خوب جريان الكتريسته، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر مواد شيمايي، حلال و اسيدها مي باشد كه باعث كاربرد اين محصول در اكثر صنايع مي باشد. تحمل حرارتي و برودتي ورق و ميگلرد منفي 200- درجه سانتيگراد تا مثبت 280+ درجه سانتيگراد كه در دو نوع توليد ميشود.

مزاياي استفاده از PTFE در صنعت

اصطكاك پايين

مقاوم در برابر اشعه UV

مقاومت دي الكتريك بالا

مقاومت شيميايي بسيار بالا

عدم حساسيت به رطوبت

مقاومت در برابر ضربه

خاصيت نچسب بودن

چربي گريزي بالا

كاهش سر و صدا

پاك شوندگي آسان و ساده

لغزندگي خشك

قيمت تفلون كيلويي

 

از ويژگي هاي منحصر به فرد ورق و ميلگرد تفلون مي توان به بهداشتي بودن اين محصول اشاره كرد؛ كه در اكثر صنايع غذايي و دارويي كاربرد بسيار زيادي دارد. همچنين مي توان از ورق و ميلگرد تفلون در محيط هاي اسيدي و بازها استفاده كرد. قابل به ذكر است كه ورق و ميلگرد تفلون يا همان PTFE در سايت ثامن تجارت در ضخامت هاي مختلف ارائه ميشود. و شما مي توانيد پس از خريد خالص PTFE مي توانيد از آن در كاربردهاي مختلف استفاده كنيد.

قيمت ورق اي بي اس: پلاستيك ABS، يك ترپليمر با خواص بسيار مناسب در صنعت است كه يكي از شناخته شده ترين پليمر هاي جهان است و كه در صنايع مختلف، كاربرد هاي فراواني دارد. ترپليمر به پليمري گفته مي شود كه از 3 مونومر درست شده باشد؛ پلاستيك ABS نيز از سه مونومر آكريلونيتريل، بوتادين و استايرن توليد مي شود كه هر كدام ويژگي هاي خاصي را به اين پليمر اضافه مي كنند كه اين ماده را به يكي از بهترين و پركاربرد ترين انواع پلاستيك تبديل مي كند.

پلاستيك ABS از مقاومت بسيار بالايي در برابر ضريه و گرما برخوردار است و به همين دليل يكي از پر كاربرد ترين مواد اوليه در صنعت به حساب مي آيد. پليمر اي بي اس يكي از شناخته شده ترين حالات پلاستيك است و يبشتر مواقع پلاستيك هايي كه در اطراف خود مي بينيم. براي مثال اسباب بازي هاي لگو، يكي از محصولاتي است كه از پلاستيك ABS درست مي شود. محصولات ديگري همانند محصولات ورزشي، قطعات خودرو، ساز هاي موسيقي، سيستم هاي در پاپ و ... نيز توسط پليمر abs توليد مي شوند.

در ادامه اين مطلب در وب سايت ثامن تجارت، قصد داريم تا به طور كامل با اين پليمر آشنا شويم و پلاستيك abs را بهتر بشناسيم.

مونومر هاي پليمر ABS

آكريلونيتريل

مونومر آكريلونيتريل، ماده اي شيميايي با فرمول Ch2CHCN است كه معمولا از روش سوهيو ساخته مي شود. در اين فرايند پروپلين را در يك واكنشگاه كاتاليزي سيال، با بستر هوا و آمونياك عمل مي شود. آكريلونيتريل نقش بسيار مهمي در افزايش مقاومت پلاستيك abs دارد.

بوتادين

بوتادين يك تركيب آلي است كه نام آنرا، مخصوصا در صنعت پليمر زيادي مي شنويم. بخش عمده اي از بوتادين به عنوان محصول جانبي از كراكينگ نفت با بخار در توليد اتيلن به دست مي آيد. بوتادين نيز يكي از مونومر هاي ترپليمر اي بي اس است و در تقويت استحكام و توان آن تاثير بسيار بالايي دارد.

استايرن

مونومر استايرن نيز مايعي بي رنگ و با بويي است كه مثل مواد آروماتيك، نقطه جوش 146 سانتي گرادي دارد و وزن ويژه آن نيز 0.9 گرم بر سانتي متر مكعب است. بيشتر در فرآوري پلاستيك هاي پلي استايرن به كار مي رود. استايرن نيز به عنوان آخرين مونومر پلاستيك abs شناخته مي شود و تاثير بسزايي بر انعطاف پذيري و شكل پذيري اين پليمر دارد.

ساختار شيميايي absساختار شيميايي abs

روش هاي توليد پلاستيك اي بي اس

ترپليمر abs به دو روش مختلف توليد مي شود كه در ادامه اين دو روش را براي شما توضيح مي دهيم.

روش اول: آلياژ سازي پلي استايرن، آكريلونيتريل و استايرن-بوتادين يكي از روش هاي توليد پليمر ABS است. در اين روش مقداري لاستيك استايرن-بوتادين به پلي استايرن براي بهبود ضربه پذيري و مقداري آكريلونيتريل براي پليمريزه شدن به آن اضافه مي شود و به اين شكل پلاستيك abs را با تحت فشار دادن اين تركيب، توليد مي كنند.

روش دوم: در اين روش استايرن و آكريلونيتريل را به پلي بوتادين اضافه مي كنند و سپس آن را تا 50 درجه سلسيوس حرارت مي دهند و پس از آن نيز يك آغازگر به محلول آب اضافه مي كنيم كه فرايند پليمريزاسيون انجام مي گيرد.

خواص و ويژگي هاي پليمر اي بي اس

فوايد و ويژگي هاي مثبت

قابليت شكل دادن با حرارت

توانايي ماشين كاري بالا

جذب رطوبت

قيمت پايين و مقرون به صرفه

ضربه پذيري بالا

سفت و مستحكم

قابليت آبكاري شدن

ثبات در اندازه و ابعاد

معايب و ويژگي هاي منفي

حساسيت به شعله

تغيير رنگ در مقابل اشعه خورشيد

كدر و مات

 

منبع : ثامن تجارت https://samentejarat.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.